Wspólna podróż firmowa to doskonałe narzędzie budowania zespołu, lojalności i prestiżu Twojej firmy. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wyjazdy integracyjne poza granice naszego kraju, gdzie łączą relaks z rozwojem relacji zawodowych. Jednak żeby taki wyjazd zakończył się sukcesem, trzeba go dobrze zaplanować. Wszystko trzeba przemyśleć: od kwestii logistycznych po komunikację wewnętrzną. Ale po kolei.
Dlaczego warto zorganizować zagraniczną wycieczkę firmową?
Zagraniczna wycieczka firmowa to szansa na oderwanie się od codziennych obowiązków w otoczenie zupełnie inne niż biuro. Zmiana środowiska sprzyja nawiązywaniu nowych relacji. To także okazja na zmniejszenie dystansu między pracownikami i działami. Podróż pozwala budować zaufanie, bo to w końcu wspólne doświadczenia, a zwłaszcza te pozytywne. Te przyjemne zapamiętujemy na długo i przekładamy na późniejszą atmosferę w pracy.
Dla firmy to również inwestycja w employer branding. Wyjazdy zagraniczne pokazują troskę o zespół, co wpływa na wizerunek marki zarówno wewnątrz organizacji, jak i na rynku pracy.
Jak wybrać kierunek wyjazdu?
Wybór kierunku to nie tylko kwestia budżetu. Warto dostosować cel podróży do oczekiwań Twojego zespołu i tego, co ma być celem wyjazdu. Zupełnie inne miejsca sprawdzą się na warsztaty kreatywne, inne z kolei będą odpowiednie na aktywności na świeżym powietrzu.
Wśród popularnych wyborów znajdują się miasta z bogatą ofertą konferencyjną, takie jak Barcelona, Lizbona czy Praga. Jeśli chodzi o kraje nastawione na wypoczynek, przedsiębiorcy kierują się na greckie wyspy, Chorwację lub południe Włoch. Z kolei dla fanów egzotyki najlepiej sprawdzą się Maroko, Dubaj czy Tajlandia.
Warto przeanalizować dostępność lotów czy pogodę, jaka panuje w danym miejscu w danym okresie. Pracownicy powinny czuć się maksymalnie komfortowo. Nie zapominaj także, że w niektórych krajach potrzebne będą wizy i paszporty.
Ruszamy w podróż. O czym warto pamiętać?
Przede wszystkim skup się na kilku rzeczach, takich jak organizacja transportu, rezerwacja noclegów i opracowanie planu dnia. Niezależnie od tego czy organizujesz wyjazd samodzielnie, czy korzystasz z biura podróży, ustal kto:
- odpowiada za komunikację z uczestnikami,
- zbiera zgody i dane do rezerwacji,
- oblicza, czy firma pokrywa całość kosztów, czy jednak wymagany jest wkład własny,
- dba o atrakcje.
Dobrą praktyką jest utworzenie wspólnego folderu (np. w chmurze) z dokumentami i agendą, a także założenie czatu grupowego. Dzięki temu wszyscy są na bieżąco – co redukuje stres i nieporozumienia.
Reklamowe akcesoria podróżne. Na dobry start wycieczki
Nic tak nie poprawia nastroju przed wspólną wycieczką, jak zestaw startowy dla każdego z uczestników podróży. To miły akcent. Wśród gadżetów mogą się znaleźć zawieszki reklamowe do bagażu, dzięki którym szybko odróżnicie na lotnisku bądź w autokarze swoje torby od innych uczestników wycieczki.
Choć z pozoru wydają się być drobiazgiem, potrafią doskonale zintegrować grupę. Zawieszki mogą być wykonane z różnych materiałów – od elastycznego tworzywa sztucznego, przez silikon, aż po skórę ekologiczną. Te z miejscem na dane właściciela są szczególnie przydatne podczas przesiadek.
Przydadzą Wam się także etui i portfele podróżne. Każda zagraniczna podróż wiąże się z koniecznością uporządkowania dokumentów. Dowód osobisty, paszport, karta pokładowa, bilety, karty płatnicze; to wszystko warto mieć pod ręką.
Zestawy gadżetów dopasuj do charakteru wyjazdu. Zupełnie inne akcesoria przydadzą się podczas zwiedzania miast, a jeszcze inne na wypadzie do lasu czy rejsu statkiem.
Dlaczego akcesoria reklamowe podróżne mogą być fajną częścią wycieczki? Ponieważ poprawiają komfort wyjazdu i wzmacniają więź z firmą. Uczestnicy poczują, że są częścią czegoś większego i ktoś naprawdę zadbał o ich doświadczenia.
Komunikacja przed i po wyjeździe. Klucz do sukcesu
O sukcesie wyjazdu nie świadczy tylko to, co wydarzy się na miejscu, ale też to, w jaki sposób firma wypowiada się o wyjeździe. Zadbaj o komunikację na każdym etapie wyjazdu. Zacznij od drobnych zapowiedzi wycieczki i zaproszeń, przez regularne aktualizacje.
Zachęć uczestników do dzielenia się zdjęciami, opublikuj galerię na intranecie, stwórz pamiątkowy film. Dzięki temu pozytywne emocje będą pracować dłużej, a wspomnienia zostaną z zespołem na długo.
Po powrocie możecie wspólnie stworzyć ciekawą prezentację, w której umieścicie zdjęcia i filmiki z podróży. To doskonała pamiątka, który przypomni pracownikom, jak dobrze bawili się podczas wyjazdu. Dla fanów nieco bardziej klasycznych rozwiązań polecamy album ze zdjęciami!
Chcesz, by Twoja firma zostawiła po sobie trwałe, pozytywne wrażenie? Pamiętaj: w wyjazdach integracyjnych liczy się nie tylko kierunek, ale cała podróż – od pomysłu, przez branding, aż po wspomnienia. A dobrze dobrane zawieszki bagażowe czy eleganckie etui mogą odegrać tu zaskakująco ważną rolę.